Meslek Yüksekokulu

Pazarlama

Bölüm Hakkında

Bir marka olsaydın sloganın ne olurdu?

Eğitim Süreniz ve Mezuniyet Dereceniz.
2 yıl, Önlisans

Öğrenim Yeriniz.
Topkapı Kampüsü

Niçin Bu Programı Tercih Etmelisiniz?
Pazarlama; değer yaratarak ve karşılığında değer elde ederek uzun vadeli müşteri ilişkileri oluşturma sürecidir. Günümüzde mal ve hizmet, yer, kişi, fikir, deneyim, spor, eğlence, sağlık, eğitim, siyaset gibi birçok alanda, pazarlama teori ve uygulamalarını bilen ve profesyonelce uygulayabilen pazarlama uzmanlarına ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu programın temel amacı; sektör koşullarında müşteri değeri yaratabilmek ve maksimum müşteri memnuniyeti sağlayabilmek için, satış ve pazarlamadaki yeni gelişme ve kavramları tanıyan, satış stratejileri konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip insan kaynağını yetiştirmektir.  

Mezun Olunca Hangi İşleri Yapabilirsiniz?
“Pazarlamacı Meslek Elemanı” unvanı ile hemen her firmada pazarlama, satış, ürün yönetimi, kurumsal iletişim departmanlarında; elektronik pazarlama uygulamaları yürüten firmalarda, sosyal medya uzmanı, arama motoru optimistliği gibi pozisyonlarda çalışabilir; ayrıca reklam ajanslarında, pazarlama araştırmaları yapan firmalarda veya uluslararası işletmelerde belirli pozisyonlarda istihdam edilebilirsiniz.

Pazarlama faaliyetleri tüm mal, hizmet ve hatta fikirler için her yerde, her zaman yürütülebilir. Dolayısıyla pazarlama alanı aklımıza gelebilecek her sektörle ilişkilidir. Sağlık gereçleri, ilaç, gıda ürünleri, dayanıklı tüketim malları, temizlik, tekstil, otomotiv, makine teknolojisi gibi çeşitli sektörlerde pazarlama faaliyetleri yoğun biçimde yürütülür. Hatta bazı üretici firmalar, ürünlerinin pazarlamasını bu konuda uzmanlaşmış ayrı işletmelere devreder. Bu da bu alanın ne kadar geliştiğinin bir kanıtıdır. Üstelik pazarlama, sadece imalât yapan işletmelerle değil; bankalar, sigorta acenteleri, seyahat işletmeleri vb. hizmet üreten sektörlerle de ilgilidir.

Eğitim Dilimiz…
Türkçe

Neler Öğreneceksiniz?
Pazarlama araştırması yapma, marka yönetme, pazarlama planı hazırlama, ürün yönetme, perakendecilik, reklamcılık, satış yönetimi ve kurumsal iletişim gibi konularda bilgi ve beceri sahibi olacaklar, doğaya ve insanlığa duyarlı, sosyal sorumlu pazarlama ilkeleri çerçevesinde uygulamalar yapmayı öğreneceksiniz.

Puan Türünüz ne Olmalıdır?
TYT

Dikey Geçiş Sınavı Sonucunuza göre ...
Halkla İlişkilerHalkla İlişkiler ve ReklamcılıkHalkla İlişkiler ve Tanıtımİletişimİletişim Bilimleriİşletmeİşletme Enformatiğiİşletme-Ekonomi ,Lojistik YönetimiPazarlamaReklam Tasarımı ve İletişimiReklamcılıkReklamcılık ve Halkla İlişkilerTeknoloji ve Bilgi YönetimiUluslararası İşletmeUluslararası İşletmecilikUluslararası İşletmecilik ve TicaretUluslararası Ticaret, Lojistik ve İşletmecilikUluslararası TicaretUluslararası Ticaret ve FinansUluslararası Ticaret ve FinansmanUluslararası Ticaret ve İşletmecilikUluslararası Ticaret ve LojistikUluslararası Ticaret ve Pazarlama Lisans alanlarından birinde kariyer yolculuğunuza devam edebilirsiniz.