Pazarlama Programımızın davetiyle 4CEO Eğitim ve Danışmanlık şirketinin kurucu ortağı, Akademisyen ve Yazar Hakan OKAY pazarlama endüstri 4.0 ile hayatımıza giren “Pazarlama 4.0” hakkında bizleri bilgilendirdi. İyi Satıcı Olmak, iyi Pazarlamacı Olmak, Nasıl Zengin Olamadım ve Helikopter Bakışı isimi 5 kitabı ve pazarlama ve satış alanında yazmış olduğu makaleleri bulunan Okay, dijitalleşme ile bir dönüşüm yaşayan pazarlamanın evrimi hakkında bu konuya ilgi duyan akademisyenlerimizi ve öğrencilerimizi aydınlattı.
Ürün odaklı yaklaşım olarak adlandırılan Pazarlama 1.0, daha sonra yerini tüketiciyi odak noktasına alan Pazarlama 2.0’a bırakmıştır. Bilgisayar teknolojilerinin ve internetin kullanımının yaygınlaşmaya başlamasıyla merkezi insan olan Pazarlama 3.0 kavramı ortaya çıkmıştır. Artık sadece tüketicinin ihtiyaç ve isteklerine göre duygularına, akıllarına ve ruhlarına odaklanılmaktadır. Dijitalleşme ile birlikte sosyal medya kullanımının artması ve tüketici etkileşiminin yoğunlaşması bizleri, merkezinde insan duyuları olan “Pazarlama 4.0” ile tanıştırdı. İnsan duyularını harekete geçirmeye çalışan Pazarlama 4.0 bunu hikâye anlatarak yapıyor. Pazarlama 4.0 çağında tüketiciye hikâyesini en iyi anlatarak onların hayal kurma deneyimini yaşatmayı başarabilen markalar sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabileceklerdir.