Meslek Yüksekokulu

E-Ticaret ve Pazarlama

Program Hakkında

Eğitim Süreniz ve Mezuniyet Dereceniz:
2 yıl, Önlisans

Öğrenim Yeriniz:
Topkapı Kampüsü

Niçin Bu Programı Tercih Etmelisiniz?

Dünyamızda internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte online satış kanallarında hızlı bir artış meydana gelmiş ve perakende sektörü e-ticarete ağırlık vermeye başlamıştır. E-ticaret sayesinde işletmeler online mağazaları aracılığıyla hedef müşteri profillerine ürünleri hakkında bilgi vermek için daha hızlı ulaşma imkanı bulmuşlardır. Bilgi teknolojilerinin her geçen gün giderek gelişmesiyle birlikte e-ticaretin pazardaki payının daha da çok artış göstermesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla sektörün bu anlamda ihtiyaç duyduğu iş gücünü e-ticaret ve pazarlama programı mezunlarının karşılaması gerekmektedir. Öğrencilerimizin 2 yıllık eğitimleri sonucunda yetişmiş ve kalifiye bir iş gücü olarak sektörde hızla yerini alacak donanıma sahip mezunlar olmasını amaçlamaktayız.

eticaretvepazarlamaistinye1

Mezun Olunca Hangi İşleri Yapabilirsiniz?

Bu bölümden mezun olacak öğrencilerimiz özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi unvanı ile görev alabilirler. Kamu kurumlarının (Belediye, Üniversite, Bakanlıklar gibi) kurumsal iletişim departmanlarında, Özel kurumların kurumsal iletişim departmanlarında, Tüm işletmelerin pazarlama departmanlarında, Dijital medya ve pazarlama ajanslarında, E- ticaretle uğraşan kurumlarda çeşitli iş olanakları mevcuttur. Bu kurumlarda, genel olarak e- ticaret ve pazarlama kapsamına giren alanlarda ve departmanlarda çeşitli görevler üstlenebilirler. Ayrıca kendi girişimleri ile e ticaret alanında faaliyet gösterebilirler.

eticaretvepazarlamaistinye2

Eğitim Dilimiz:

Türkçe

Neler Öğreneceksiniz?

  • E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
  • Bu alanda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirme becerisine sahip olma
  • Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma
  • Paydaşlar ile ilişkilerde mesleki etik ilkelere uygun hareket etme becerisine sahip olma
  • Web tasarımın temellerini öğrenme becerisi kazanma
  • Değişen iletişim stratejilerine hakim olma becerisine sahip olma
  • Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olma
  • E ticaret ve pazarlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olma
  • Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
eticaretvepazarlamaistinye3

Puan Türünüz ne Olmalıdır?

TYT 

Dikey Geçiş Sınavı Sonucunuza göre..

Ekonomi ve Finans, Elektronik Ticaret, Elektronik Ticaret ve Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, Lojistik Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik ve Yönetim Bilişim Sistemleri gibi 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabileceklerdir.