Eğitim Süreniz ve Mezuniyet Dereceniz:
2 yıl, Önlisans
Öğrenim Yeriniz:
Topkapı Kampüsü
Niçin Bu Programı Tercih Etmelisiniz?
Dünyamızda internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte online satış kanallarında hızlı bir artış meydana gelmiş ve perakende sektörü e-ticarete ağırlık vermeye başlamıştır. E-ticaret sayesinde işletmeler online mağazaları aracılığıyla hedef müşteri profillerine ürünleri hakkında bilgi vermek için daha hızlı ulaşma imkanı bulmuşlardır. Bilgi teknolojilerinin her geçen gün giderek gelişmesiyle birlikte e-ticaretin pazardaki payının daha da çok artış göstermesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla sektörün bu anlamda ihtiyaç duyduğu iş gücünü e-ticaret ve pazarlama programı mezunlarının karşılaması gerekmektedir. Öğrencilerimizin 2 yıllık eğitimleri sonucunda yetişmiş ve kalifiye bir iş gücü olarak sektörde hızla yerini alacak donanıma sahip mezunlar olmasını amaçlamaktayız.

Mezun Olunca Hangi İşleri Yapabilirsiniz?
Bu bölümden mezun olacak öğrencilerimiz özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi unvanı ile görev alabilirler. Kamu kurumlarının (Belediye, Üniversite, Bakanlıklar gibi) kurumsal iletişim departmanlarında, Özel kurumların kurumsal iletişim departmanlarında, Tüm işletmelerin pazarlama departmanlarında, Dijital medya ve pazarlama ajanslarında, E- ticaretle uğraşan kurumlarda çeşitli iş olanakları mevcuttur. Bu kurumlarda, genel olarak e- ticaret ve pazarlama kapsamına giren alanlarda ve departmanlarda çeşitli görevler üstlenebilirler. Ayrıca kendi girişimleri ile e ticaret alanında faaliyet gösterebilirler.

Eğitim Dilimiz:
Türkçe
Neler Öğreneceksiniz?
Hedefler:
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçlerine duyarlılığını arttırmayı hedefler.
- Sektörel gelişmeleri takip edebilmesi, program kapsamında yer alan mesleki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olabilmesi
- Temel web tasarımı araçlarını ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmelerini sağlamak
- Pazar araştırma yöntemlerini ve müşteri verilerini analiz etmesini sağlamayı hedefler
- Etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler.
- Ekip çalışmasında sorumluluk alma bilincini geliştirmeyi hedefler.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalıklarını arttırmayı hedefler.
- E ticaret ve pazarlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olma
- Yabancı dil kullanarak mesleki iletişim kurmalarını sağlamayı hedefler.
- E-ticaret ve dijital pazarlamanın temel yapı taşlarını kavrayarak stratejik kararlar alabilme yetkinliklerini artırmayı hedefler.
- Müşteri memnuniyetini iyileştirme ve sadakati artırmaya yönelik becerilerini kazandırmayı hedefler.
- E-ticaret ile ilgili mevzuat, güvenlik önemleri ve tüketici haklarını kavrayarak stratejik kararlar alabilme yetkinliklerini arttırmayı hedefler.
- Web sayfalarından ve sosyal medya hesaplarındaki verileri analiz etmeyi ve strateji geliştirmeyi hedefler.
- Dijital pazarlama araçları ve uygulamaları hakkında detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olmayı hedefler.
- E-ticarette ödeme sistemleri, kargo sistemleri, iletişim sistemleri gibi konuları öğrenip sektörde uygulaması becerisini kazanmayı hedefler.
- İş süreçlerini takip edebilmesi, süreçleri organize edip uygulayabilmesini hedefler.
- E-ticaret süreçlerini planlayabilme, uygulayabilme, yönetebilme ve etkin bir şekilde sunma becerisine sahip olmalarını hedefler.
- Mesleki gelişmeleri takip edebilmesi, programın mesleki güncellemeler ve uygulamaları edinmesini hedefler.
- Analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
- Mezun olmadan iş ortamına girerek gerekli inisiyatif ve sorumlulukları alıp uygulamasını hedefler.

Puan Türünüz ne Olmalıdır?
TYT
Dikey Geçiş Sınavı Sonucunuza göre..
Ekonomi ve Finans, Elektronik Ticaret, Elektronik Ticaret ve Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, Lojistik Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik ve Yönetim Bilişim Sistemleri gibi 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabileceklerdir.